Sunday, 22 October 2017

M S Weizmann Forex Ltd


Im Februar 2009 hat das Unternehmen eine Vereinbarung mit Fexco geschlossen, um 100 seiner Aktien für 159,9 Millionen zu erwerben. Amerika war am Rande des Bürgerkriegs und brauchte eine zuverlässige Verbindung zwischen dem Norden und dem Süden. Auf dem Telegraphenmarkt der USA wurden zu dieser Zeit sechs große Unternehmen betrieben: American Telegraph Company, New York Albany und Buffalo Electro-Magnetic Telegraph Company, Atlantic und Ohio Telegraph, Illinois Mississippi Telegraph Company, New Orleans Ohio Telegraph Company und die Gehirn von Sibley Co. - Der Western Union Telegraph. Sibley, der Gründer von Western Union, baute keine neuen Telegraphenlinien und überredete die anderen Spieler, sich anzuschließen. American Telegraph Company musste es aber noch kaufen. 1914 erfanden Western Union Ingenieure die erste Zahlungskarte - ein Prototyp der modernen Kreditkarte. Eine der häufigsten Arten von Geldtransfer ist ein Transfer über das internationale System der Western Union. Im Jahr 1988 unternahm das Unternehmen eine massive Reorganisation als Reaktion auf die sich schnell ändernden Geschäftsbedingungen. Insbesondere hat sich dieser Bedarf aufgrund vieler technologischer Veränderungen, die damals stattgefunden haben, ergeben. Der Firmenname wurde von Western Union Telegraph Co. an Western Union Corp geändert. Im Sommer 1990 verbrachten Top-Manager der Western Union Company Tag und Nacht im Hauptbüro in Englewood (Colorado, USA). Sie brauchten, um die Herausforderung zu meistern: die Western Union vor dem Bankrott zu retten und die Schulden der Firma zu zahlen Millionen von Dollar. In der Western Union in den 30er Jahren des 20. Jahrhunderts arbeitete 14 Tausend Kuriere liefern Telegramme. Stellenangeboten Beratungsangeboten Neuen Projekten Anfragen zu Stellen Expertenrat-Anfragen Geschäften Referenz-Anfragen Kontaktaufnahme LinkedIn Corporation © 2010 Indeed 30:00 - 20:00 Uhr Donnerstag: 8:30 - 20:00 Uhr Freitag: 8:30 - 20:00 Uhr Samstag: 8:30 - 20:00 Uhr Sonntag: 8:30 - 8:00 Uhr PM Search Geldtransfer-Agent-Standorte in Indien oder olny in CalicutDirectors Bericht der Weizmann Forex Ltd. Die Direktoren haben Freude an der Vorlage ihres Berichts zusammen mit geprüften Konten für das Geschäftsjahr zum 31. März 2011. Die Verwaltungsratsmitglieder freuen sich, den Geschäftsbericht und den geprüften Jahresabschluss zum 31. März 2011 vorzulegen. 1. FINANZERGEBNIS Angaben zum Jahresabschluss für das am 31. März abgeschlossene Geschäftsjahr 31.2014 (Rs. In Lakh) Gesamtergebnis 447.685,97 469.519,75 Ergebnis vor Steuern 2.935,88 2.867,40 Abzüglich: Ertragssteuern 1.220,00 1.096,00 Latente Steuern (24.00) MAT Kredite - (32.92) Steueraufwand 31.80 - Ergebnis nach Steuern 1.862,61 1.828,32 Hinzufügen: Saldo BF aus Vorjahr 4.025,65 3.401,61 Verfügbar Überschuss 5.888,26 5.229,93 Directors Empfehlung für Übernahme Transfer zu Allgemeine Reserve 186,26 182,83 Vorgeschlagene Dividende auf das Eigenkapital Anteile 75 dh Rs. 7,50 je Aktie von Rs. 10 je Aktie (2013-14: Rs. 7,50 je Aktie i. e. 75) 867,33 867,33 Dividende Ausschüttungssteuer 176,57 154,12 Überschuss (Defizit) bilanziert in der Bilanz 4,658.10 4,025.65 Ihre Verwaltungsratsmitglieder empfehlen eine Dividende von 75 d. H. Rs. 7,50 je Aktie für das am 31. März 2015 abgeschlossene Geschäftsjahr (Vorjahr: 75 i. e. Rs. 7,50 je Aktie). Ihre Directors haben beschlossen, 10 der im Laufe des Jahres erwirtschafteten Gewinne an die General Reserve zu übertragen. Ihr Unternehmen verzeichnete einen Gewinn vor Steuern von Rs. 29.36 crore, die eine marginale Zunahme von 2,4 gegenüber dem Vorjahr von Rs. 28,67 crore. Auch das Ergebnis nach Steuern verbesserte sich gegenüber Rs. 18,63 crore gegenüber Rs.18.28 crore im Vorjahr. Die oben genannte Leistung ist trotz eines leichten Rückgangs des Gesamteinkommens bei Rs. 4476.86 crore in 2014-15 wie gegen Rs. 4695.20 crore im vergangenen jahr. In 2014-15 setzte Ihr Unternehmen seine Hauptgeschäftsaktivitäten des Geldwechsels und der Geldüberweisung fort, sowohl als RBI genehmigte autorisierte Händlerkategorie II und RBI genehmigte einen der Hauptagenten von Western Union Finanzdienstleistungen, USA entsprechend. Die anderen Geschäftsaktivitäten zu nutzen, auf ihre Pan India Reichweite umfasste Reise-, Serving Insurance Telecom Companies und als eine Maßnahme, um die grüne Energie-Unternehmen weiterhin seinen Betrieb eines 7,2 MW Windpark bis zu 3 bis 4 Jahren zurückgesetzt. Im Berichtsjahr gab es keine Veränderung der Kerngeschäftsaktivitäten des Unternehmens. Die weitreichende Reichweite Indiens war aufgrund seiner Fähigkeit, mit über 35 Banken, führenden Finanzinstituten mit mehreren Filialen und zahlreichen unternehmenden Einzelhandelsgeschäften zusammenzubringen und kollektiv die Präsenz bis zu etwa 200 eigenen Filialen und etwa 52000 Filialagenturen zu erreichen. Die Sub-Agent-Filialen sind überwiegend für internationale Einzahlungen. Im Kerngeschäft der Geldveränderung der Nettogewinn der Division verdoppelt auf etwa Rs. 13,40 crore gegen Rs. 6,68 crore im vorjahr. Dies ist trotz des Umsatzes in 2014-15 geringfügig weniger bei Rs. 4338.49 crore gegen Rs. 4565,66 crore im vorjahr. Die erzielte Ergebnisbilanz beruht vor allem auf einer besseren Margenrealisierung, die durch eine verbesserte Bestandsführung zur Überwachung der Wechselkursschwankungen und frühzeitige Abhilfemaßnahmen beigetragen wurde. Auch im Laufe des Jahres Unternehmen rationalisiert bestimmte Branchen, die nicht wesentlich dazu beitragen, das Endergebnis. Was die zweite Haupttätigkeit von Western Union Money Transfer Services betrifft, könnte das Unternehmen seine Geschäftstätigkeit aufrechterhalten, indem es ein Bruttoeinkommen von rs. 95 crore in 2014-15 als gegen Rs. 94 crore im vorjahr. Dies ist angesichts harter Konkurrenz, neuer Überseeeingänge, einiger internationaler Geldtransfereinträge, die eine starke Präsenz in bestimmten Korridoren schaffen, und vor allem der Fortschritt in der Technologie, die das Umziehen von Geld durch Konto und Mobile Banking erleichtert. Sowohl die Kernaktivitäten des Unternehmens sind stark reguliert, und das Unternehmen arbeitet zu konstant, um die bestehenden Richtlinien der Reserve Bank of India durch die Verbesserung der Systeme und Verfahren, die kontinuierliche Schulung der Mitarbeiter, die Stärkung der internen Kontrolle und interne Audit-System und all dies zu erfüllen Zu erleichtern verbesserte Operationen und Rentabilität. Das Unternehmen hat auch mit Unternehmen mit Online-Plattform in die Bereitstellung von Leads für den Kauf und Verkauf von Devisen und auch erleichtert Buchung von Devisen, um aus der Fluktuation des Wechselkurses für einen bestimmten Zeitraum zu isolieren. Eine Konzerngesellschaft hat eine prinzipielle Genehmigung für das Prepaid-Instrumentengeschäft erhalten, und das Unternehmen plant, sich an das Konzernunternehmen zu binden, da es sich auf sein breites Netzwerk auswirken kann. Das Konzernunternehmen entwickelt seine eigenen Softwaresysteme und das Unternehmen kann in den Jahren 2015-16 beginnen. Da RBI ermutigt Unternehmen zu erreichen, um die entferntesten Orte in Indien und Zentralregierung ist auch auf jede indische Familie auf Bankkonten haben und erleichtern die Zahl der Leistungen in Form von Subventionen direkt erhalten usw. RBI hatte eingeladen Anwendungen für Payments Bank Lizenz Und Ihr Unternehmen zu sensing dies als eine Chance hat die Lizenz beantragt. 5. SUBSIDIARY ASSOCIATE JOINT VENTURE COMPANIES Die Gesellschaft besitzt keine Tochtergesellschaften. Batot Hydro Power Projects Ltd. Brahmanvel Energie AG Khandesh Energy Projects Ltd. und Weizmann Corporate Services Ltd. sind die Gesellschafter der Gesellschaft. Horizon Remit SDN, BHD Malaysia, ist das Joint Venture der Gesellschaft. Im Laufe des Geschäftsjahres 2014-15 hat Ihr Unternehmen eine Summe von Rs investiert. 28,69 Lakh und eine Summe von Rs. 249.99 Lakh in der vorgenannten Joint Venture Company. Zum 31. März 2015 steht das Gesamtinvestment bei Rs. 395,54 Lakh, die 29,39 Anteil der gesamten Beteiligung der Horizon Remit SDN BHD, Malaysia. Im Laufe des Berichtsjahres wurde keine Gesellschaft als assoziiertes Unternehmen oder Joint Venture aufgegeben. 6. DIREKTOREN UND SCHLÜSSELPERSONAL Nach den Bestimmungen der Satzung des Gesellschafts - und Gesellschaftsgesetzes haben sich 2013 Herr Dharmendra G. Siraj und Herr Neelkamal V. Siraj in Rotation zurückgezogen und zur Teilnahme berechtigt. Der Geschäftsführer der Gesellschaft Herr B. S. Shetty wurde mit Wirkung zum 1. Dezember 2014, vorbehaltlich der Zustimmung der Aktionäre, für einen Zeitraum von einem Jahr wieder bestellt. Der Beschluss über seine Wiederernennung ist in der Bekanntmachung der 30. ordentlichen Hauptversammlung enthalten. Frau Smita V. Davda wurde mit Wirkung zum 7. November 2014 als zusätzlicher unabhängiger Direktor der Gesellschaft bestellt. Frau Smita V. Davda ist bis zum Zeitpunkt der nächsten ordentlichen Hauptversammlung der Gesellschaft tätig und ist zur Wiederernennung berechtigt . Die Ernennung von Frau Smita V Davda als Direktorin wird in der anschließenden Hauptversammlungsbekanntmachung vorgeschlagen und dementsprechend ist in der Bekanntmachung der nachfolgenden Hauptversammlung eine Entschließung enthalten. Im Laufe des Jahres haben sich keine Verwaltungsratsmitglieder entschieden. Der Verwaltungsrat hatte im Geschäftsjahr 2014-15 vier Sitzungen. Herr Anant Yadav wurde während des Jahres als Chief Financial Officer (CFO) der Gesellschaft bestellt. 7. ERKLÄRUNG DER WEISE, IN DER FORMALEN BEWERTUNG anzeigt, vom Vorstand der seine eigene Leistung UND DESSEN AUSSCHÜSSE UND EINZEL DIRECTORS Der Nominierungs - und Vergütungsausschuss des Vorstands vorgenommen wertet kontinuierlich die Leistung des Vorstands und Feedback an den Vorsitzenden des Die Tafel. Die unabhängigen Direktoren hatten eine getrennte Sitzung ohne die Anwesenheit von nicht unabhängigen Direktoren und Management und prüfte und bewertet die Boards Leistung, die Leistung des Vorsitzenden und andere nicht unabhängige Direktoren und teilten ihre Meinung mit dem Vorsitzenden. Der Verwaltungsrat hatte die Ergebnisse der Ausschüsse und unabhängigen Direktoren auch ohne Beteiligung des jeweiligen Direktors getrennt bewertet. 8. AUSSCHREIBUNG DES JAHRESABSCHLUSSES ZUM ABSCHNITT 92 ABSATZ 3 DER UNTERNEHMEN ACT, 2013 Der Jahresabschluss zum 31. März 2015 gemäß § 92 Abs. 3 AktG, 2013 ist Bestandteil dieses Berichts Als Anhang I dieses Berichts. 9. DIREKTORENVERANTWORTUNGSAUSSCHLUSS Nach Maßgabe von § 134 Abs. 3 AktG 2013 bestätigen Ihre Verwaltungsratsmitglieder, dass i) bei der Erstellung des Jahresabschlusses die anwendbaren Rechnungslegungsgrundsätze und die ordnungsgemäße Erläuterung der wesentlichen Abweichungen, Falls zutreffend, ii) dass die Verwaltungsratsmitglieder diese Bilanzierungs - und Bewertungsmethoden ausgewählt und konsequent angewandt haben und Urteile und Schätzungen vorgenommen haben, die angemessen und vorsichtig sind, um ein zutreffendes Bild der Lage der Gesellschaft am Ende des Geschäftsjahres zu erhalten Und des Gewinns der Gesellschaft für diesen Zeitraum, iii) dass der Verwaltungsrat die ordnungsgemäße und hinreichende Pflege der ordnungsgemäßen Buchführung gemäß den Bestimmungen dieses Gesetzes zur Sicherung des Vermögens der Gesellschaft zur Verhütung und Aufdeckung von Betrug und anderen vorgenommen hat Unregelmäßigkeiten iv) dass der Verwaltungsrat den Jahresabschluss auf Basis der fortgeführten Geschäftstätigkeit erstellt hat. V) dass die Direktoren interne Finanzkontrollen festgelegt haben, die das Unternehmen einzuhalten hat und dass diese internen Finanzkontrollen angemessen sind und wirksam funktionieren, und vi) die Direktoren entsprechende Systeme erarbeitet haben, um die Einhaltung der Bestimmungen aller anwendbaren Gesetze sicherzustellen Solche Systeme waren ausreichend und wirksam. 10. ERKLÄRUNG DER VON UNABHÄNGIGEN DIREKTOREN NACH ABSCHNITT 149 ABSATZ 6 DER UNTERNEHMEN ACT, 2013 BESTIMMTEN ERKLÄRUNG Der Vorstand bestätigt den Eingang der von uns verlangten Erklärung der unabhängigen Direktoren.149 (6) des Companies Act, 2013. 11 . UNTERNEHMEN POLITIK DIRECTORS ERNENNUNG uND VERGÜTUNG einschließlich der Kriterien für QUALIFIKATION, positive Eigenschaften, Unabhängigkeit eines Direktors, KEY FÜHRUNGSPERSONAL uND ANDERE MITARBEITER Das Unternehmen hat einen Nominierungs - und Vergütungsausschuss mit den Zuständigkeiten der Formulierung der Kriterien für die Bestimmung Qualifikationen BESTIMMEN, positive Attribute gebildet hat Und die Unabhängigkeit eines Direktors und empfiehlt dem Verwaltungsrat eine Politik in Bezug auf die Vergütung der Direktoren, der leitenden Angestellten und anderer Mitarbeiter, die Kriterien für die Bewertung unabhängiger Direktoren und die Vorstandsdisziplinarität festlegen, die Personen bestimmen, die qualifiziert sind, Vorstandsmitglieder zu werden Kann gemäß den festgelegten Kriterien in die Geschäftsleitung berufen und dem Vorstand ihre Bestellung und Abberufung empfohlen werden. Ernennung und Vergütung an den geschäftsführenden Direktor unterliegt der Genehmigung durch die Mitglieder in der Hauptversammlung und muss im Einklang mit Schedule V des Companies Act, 2013 und der Obergrenze gemäß Section 197 des Gesetzes. Die Ernennung unabhängiger Verwaltungsratsmitglieder ist vorbehaltlich der Zufriedenheit der Bedingungen, die wir erfüllen.149 (6) des Companies Act, 2013. Die unabhängigen Verwaltungsratsmitglieder unterliegen dem Verhaltenskodex, der in Anhang IV des Companies Act, 2013, aufgeführt ist Oder Personalmanagement Das Personal oder andere leitende Mitarbeiter des Unternehmens beruhen auf den erforderlichen Qualifikationen, Fähigkeiten, Erfahrungen und Kenntnissen in den relevanten Bereichen. Die Vergütungspolitik der Gesellschaft umfasst die Festsetzung der Vergütung und jährliche Erhöhungen auf der Grundlage von Leistung, Wissen, Position, Zielerreichung, Unternehmenspläne, Marktumfeld und die Vergütung wird in monatliche feste Zahlungen, jährliche Zahlungen, Beitrag zu Sozial - und Ruhestandsleistungen, Erstattung gesondert Der Aufwendungen für die Erfüllung der Amtspflichten, des Jahresbeitrages, der Sozialversicherungsprogramme wie der Versicherung für die Gesundheit für Selbst - und Familienangelegenheiten, der Unfallversicherung, der Kopplung mit Agenturen für die Verwaltung von Altersversorgungsleistungen wie Trinkgelder, Rentensysteme usw. Die Vergütungspolitik wie oben steht ebenfalls zur Verfügung auf der Website des Unternehmens - weizmannforex 12. ANGABEN dER MITARBEITER UND INFORMATIONEN forderte NACH § 197 des Companies Act von 2013 und die Unternehmen (ERNENNUNG UND VERGÜTUNG vON FÜHRUNGSPERSONAL) REGELN 2014 Es sind keine Mitarbeiter Vergütung in Höhe von Rs zeichnen. 60 Lakh P. A. Oder Rs. 5 Lakh Teil davon daher die Offenlegung in Bezug auf Regel 5 (1) der Unternehmen (Ernennung und Vergütung der Führungskräfte) Regeln, 2014 ist nicht anwendbar für das Unternehmen. In Bezug auf die Bestimmungen des Abschnitts 197 (12) werden die Informationen in Bezug auf Regel 5 (2) und Regel 5 (3) der Gesellschaftsordnung (2014) des Unternehmens (Ernennung und Vergütung des Verwaltungspersonals) erstellt. Unter Berücksichtigung der Bestimmungen des § 136 Abs. 1 Satz 1 des Gesetzes wird der Geschäftsbericht unter Ausschluss der vorstehend genannten Informationen an die Mitglieder der Gesellschaft weitergeleitet. Diese Informationen stehen Ihnen am Sitz der Gesellschaft während der Arbeitszeit zur Verfügung und jedes Mitglied, das sich für den Erhalt solcher Informationen interessiert, kann an den Sekretär des Unternehmens schreiben, und dieses wird auf Anfrage zur Verfügung gestellt. 13. ANGABE DER ANGABEN Gemäß Section 134 des Companies Act, 2013 mit den Companies (Accounts) Rules, 2014 die Offenlegung von Angaben über die Erhaltung der Energie, Forschung und Entwicklung, Technology Resorption sind nicht anwendbar für die Gesellschaft. Die Einzelheiten der Deviseneinnahmen und outgo sind wie folgt: Angaben Jahr zum Geschäftsjahr zum 31. März 2015 März 31,2014 Deviseneinnahmen in Devisen Ausfuhr von Devisen 2,307.96 1,28,811.99 Einnahmen aus dem Geldtransfer 13,55,462.93 13,41,125.49 Interesse 1,44 2,44 Ausgaben im Devisenverkehr Reisekosten 12,79 8,06 Zahlung an ausländische Parteien zu Gebühren 79,68 97,83 14. FESTGESETZTE KAUTIONEN Ihr Unternehmen hat im Laufe des Jahres keine Festgelder im Sinne des § 73 AktG übernommen. 15. AKTIENKAPITAL Das eingezahlte Eigenkapital der Gesellschaft zum 31. März 2015 betrug Rs. 11,56,43,570-. Die Gesellschaft hat im Laufe des Jahres keine neuen Aktien ausgegeben. 16. ANGABEN DER DARLEHEN, GARANTIEN ODER INVESTITIONEN US.186 DER UNTERNEHMEN ACT, 2013 Angaben zu den Darlehen: Darlehen an Batot Hydro Power Ltd. im Laufe des Jahres - Rs. 486,32 Liquide Mittel zum 31. März 2015 - Rs. 482.70 Lakh, Windia Infrastructure Finance Ltd.- Rs. 1771.15 Lakh Gleichgewicht am 31. März 2015 - Rs. 215,92 Lakh und Tapi Energy Projects Ltd. - Rs. 7387,72 Liquide Mittel zum 31. März 2011 - Rs. 754,18 Lakh. Angaben zu den während des Geschäftsjahres getätigten Investitionen Während des Geschäftsjahres erfolgten Investitionen in Aktien der Windia Infrastructure Finance Ltd. - Rs. 121.56 Lakh und Horizont Remit SDN, BHD - Rs. 28,69 Lakh. Angaben zu garantierten Bürgschaften Im Berichtsjahr wurden keine neuen Garantien gegeben. 17. ANGABEN ÜBER VERTRÄGE ODER VEREINBARUNG MIT MITGLIEDSTAATEN, DIE GEMÄSS ARTIKEL 188 ABSATZ 1 DER UNTERNEHMEN ACT 2013 GENÜGT WERDEN Die Geschäfte mit den nahestehenden Parteien sind auf der Grundlage der Rüstungsgrundlage, und diese Geschäfte sind gemäß § 188 Abs Gesellschaftsgesetz, 2013, mit Regel 15 der Gesellschaftsordnungen (Sitzungen des Verwaltungsrats und seiner Vollmachten), 2014. 18. POLITIK ZU DEN VERWANDTEN PARTEIEN TRANSAKTIONEN Die Gesellschaft hat eine Politik auf Transaktionen mit nahestehenden Personen umrahmt und diese wurde auf ihrer Website weizmannforex gehostet Englisch: eur-lex. europa. eu/LexUriServ/LexUri...0083: EN: HTML Die Richtlinie umfasst die spezifische Kategorie von Maßnahmen, die eine vorherige Zustimmung des Prüfungsausschusses, des Verwaltungsrates, der Sonderbeschlussfassung durch die Mitglieder der Hauptversammlung, die Festlegung der Wesentlichkeit des Vertragspartnervertrages sowohl nach dem Companies Act als auch nach Ziffer 49 des Kotierungsabkommens und Auch die Verfahren, die bei der Einhaltung der gesetzlichen Bestimmungen über Geschäfte mit nahestehenden Unternehmen und Personen einzuhalten sind. 19. ERLÄUTERUNG DER ENTWICKLUNG UND DURCHFÜHRUNG DER RISIKOMANAGEMENTPOLITIK FÜR DAS UNTERNEHMEN Die Gesellschaft hat ihre Risikomanagement-Politik umrissen, die die Identifizierung von Risiken, die Überwachung und die Minderung der Risiken beinhaltet. Das Unternehmen ist auch ein Risk Management Committee für den oben genannten Zweck. Das Unternehmen hat detaillierte Prozesse in Planung, Entscheidungsfindung, Organisation und Controlling festgelegt. Die Risk Management Policy wurde auf der Website des Unternehmens gehostet. Weizmannforex. 20. CORPORATE SOZIALE VERANTWORTUNGSINITIATIVEN: Im Rahmen ihrer Initiativen zur sozialen Verantwortung der Unternehmen (CSR) hat das Unternehmen Mittel für die Programme zur Beseitigung von Hunger und Armut, zur Förderung von Bildung und medizinischer Hilfe geleistet. Die diesbezüglichen Beiträge wurden an ein eingetragenes Vertrauen geleistet, das die in Ziffer VII des Gesellschaftsgesetzes vorgeschriebenen Tätigkeiten ausführt. Der Jahresbericht über CSR-Tätigkeiten ist hier als Anlage II beigefügt. Die Gesellschaft hat einen CSR-Ausschuss gebildet, dessen Details im Corporate Governance Bericht dargestellt sind, und es wird auch eine CSR-Politik formuliert, die auf der Website der Gesellschaft hochgeladen wird. Weizmannforex. 21. EINRICHTUNG DES VIGILEN MECHANISMUS Das Unternehmen verfügt über einen Vigil-Mechanismus, nach dem auch eine Whistle-Blower-Politik in Mode ist. Die Whistleblower-Politik, die alle Mitarbeiter und Geschäftsführer des Unternehmens abdeckt, wird auf der Unternehmenswebseite weizmannforex gehostet. 22. DETAILS SIGNIFIKANTER UND MATERIAL AUFTRÄGE GEFÜHRT VON DEN REGLER ODER GERICHTE den Fortbestand aufprall UND COMPANYS BETRIEB IN ZUKUNFT Es von den Regulierungsbehörden oder Gerichte beeinflussen den Fortbestand und Unternehmen Betrieb bestanden keine signifikanten und Materialbestellungen waren in Zukunft. 23. MATERIAL ÄNDERUNGEN UND ENGAGEMENT, WENN ÜBERHAUPT, die finanzielle Lage der Auswirkungen auf das Unternehmen, die zwischen dem Ende des Geschäftsjahres der Gesellschaft stattgefunden haben, AUF DIE JAHRESABSCHLUSS UND DEM ZEITPUNKT DER BERICHT BEZIEHEN gab es keine wesentlichen Änderungen und Verpflichtungen, Die sich auf die Vermögens-, Finanz - und Ertragslage des Unternehmens beziehen, die zwischen dem Ende des Geschäftsjahres der Gesellschaft, auf das sich der Jahresabschluss bezieht, und dem Datum des Berichts aufgetreten sind. Die Wirtschaftsprüferin Frau Sharp Tannan, Wirtschaftsprüfer mit der Registernummer 109982W, tritt als Revisionsstelle an der nächsten ordentlichen Hauptversammlung in den Ruhestand und ist berechtigt, ihre Zustimmung einzuholen. Die Mitglieder sind verpflichtet, die Rechnungsprüfer für eine Amtszeit von fünf aufeinanderfolgenden Jahren zu ernennen, die jährlich ratifiziert werden und ihre Vergütung festlegen. Gemäß den Bestimmungen des § 139 Aktiengesetzes 2013 hat die Gesellschaft eine schriftliche Bestätigung der von ihr vorgeschlagenen Abschlussprüfer erhalten, so dass ihre Wiederernennung bei der anschließenden Jahreshauptversammlung erfolgt Im Einklang mit den Bestimmungen von § 139 Abs. 1 und erfüllen die Kriterien des § 141 des Companies Act 2013. 25. SECRETARIALPRÜFUNG Gemäß § 204 des Companies Act, 2013, hatte das Unternehmen Shri Martino ernannt Ferrao - Praktizierende Sekretärin (COP 5676) als Sekretärin für das Geschäftsjahr 2014-15 und deren Bericht vom 27. Mai 2015 als Anhang III beigefügt ist. Im Bericht des Sekretariats gibt es keine negativen Bemerkungen. 26. BESTÄTIGUNGSVERMERK Die Beobachtungen der Abschlussprüfer in ihrem Bericht, die mit den Anmerkungen zur Buchführung gelesen wurden, sind selbsterklärend. 27. INTERNES KONTROLLSYSTEM UND IHRE ANGENEHME Das Unternehmen verfügt über ein internes Kontrollsystem, das der Größe, dem Umfang und der Komplexität seiner Tätigkeit entspricht. Der Umfang der Internen Revision ist im Internen Audit-Handbuch festgelegt. Die Interne Revision überwacht und bewertet die Wirksamkeit und Angemessenheit des internen Kontrollsystems im Unternehmen, die Einhaltung von Betriebssystemen, Rechnungslegungsverfahren und Richtlinien der Gesellschaft. Die interne Revision umfasst sowohl physische als auch Online-Transaktionsaudits. Basierend auf dem Bericht der internen Revision führen Prozessverantwortliche Korrekturmaßnahmen in ihren jeweiligen Bereichen durch und stärken damit die Kontrollen. Dem Audit Committee des Board werden wesentliche Auditbeobachtungen und - empfehlungen sowie entsprechende Korrekturmaßnahmen vorgelegt. 28. OFFENLEGUNG NACH DER SEXUELLE Belästigung von Frauen am Arbeitsplatz (Prävention, PROHIBIITION UND redressal) Act 2013 Die Gesellschaft in Ort hat eine Anti Sexuelle Belästigung Politik im Einklang mit den Anforderungen der sexuelle Belästigung von Frauen am Arbeitsplatz (Prävention, Prohibition Redressal) Act, 2013. Interne Beschwerdestelle (ICC) wurde eingerichtet, um Beschwerden über sexuelle Belästigung zu beheben. Alle Mitarbeiter (unbefristet, vertraglich, vorübergehend, Auszubildende) sind im Rahmen dieser Police abgedeckt. Im Laufe des Jahres wurden keine Beschwerden eingegangen. 29. CORPORATE GOVERNANCE Ihr Unternehmen hat die Anforderungen der Corporate Governance gemäß Ziffer 49 des Kotierungsabkommens erfüllt. Ein Bericht über die Corporate Governance ist als Anhang IV als Teil dieses Berichts beigefügt. Bestätigungsvermerk Die Bestätigung der Einhaltung der Corporate Governance ist dem Bericht zur Corporate Governance beigefügt. 30. MANAGEMENT-DISKUSSION UND ANALYSEBERICHT Der Management-Diskussions - und Auswertungsbericht, wie im Rahmen des Kotierungsabkommens mit den Börsen vorgeschrieben, ist als Anhang V Teil dieses Berichts beigefügt. Ihre Verwaltungsratsmitglieder pflegen die wertvolle Zusammenarbeit und die Unterstützung, die die Reserve Bank of India, die Western Union Financial Services Inc., die Regierungsbehörden, die Bankiers, die Kreditinstitute, die Lieferanten und die Kunden im Berichtsjahr erworben haben. Ihre Directors auch aufzeichnen ihre Wertschätzung für die engagierten Dienstleistungen der Führungskräfte und Mitarbeiter der Gesellschaft. Für und im Namen des Verwaltungsrates. Mumbai Dharmendra G. Siraj datiert. 28. Mai 2015 Vorsitzender AN DIE MITGLIEDER VON WEIZMANN FOREX LIMITED Die Verwaltungsratsmitglieder sind sehr erfreut, ihren Bericht zusammen mit dem geprüften Jahresabschluss für das am 31. März 2014 abgeschlossene Geschäftsjahr vorzulegen. Die Verwaltungsratsmitglieder freuen sich, den Jahresbericht und den geprüften Jahresabschluss vorzulegen 1. Finanzergebnisse: Für das Geschäftsjahr zum 31. Dezember 2014 31. März 2013 (Rs. in Lakh) (Rs. in Lakh) Gesamtergebnis (einschließlich außerordentlicher Posten) 470.500,09 447.592,38 Posten Ergebnis vor Steuern 2,867.40 2,996.23 Abzüglich: Einkommensteuer 1,096.00 846.00 Latente Steuern (24.00) 123.00 MAT Credit (32.92) (18.56) Das Ergebnis nach Steuern 1.828,32 2,045.79 Add: Balance BF aus dem Vorjahr 3.401,61 2,568.83 lieferbar Surplus 5.229,93 4,614.62 Director039039s Empfehlung für die Mittelübertragungen an die allgemeine Reserve 182,83 205,00 Vorgeschlagene Dividende auf Aktien-Aktien 867,33 867,33 75 dh Rs.7,50 je Aktie von Rs.10 je Aktie (2012-13: Rs. 7,50 je Aktie, dh 75 davon 50 ie Rs. 5- Dividendenausschüttung 154.12 140.68 Überschuss (Defizit) bilanziert 4.025,65 3.401,61 Bilanz Ihre Directors empfehlen eine Dividende von 75 dh Rs.7.50 pro Eigenkapitalbeteiligung für das am 31. März 2014 abgeschlossene Geschäftsjahr (Vorjahr: 75 dh Rs. 7,50 je Aktie, davon 50 ie Rs.5- pro Aktie eine Sonderdividende). Ihr Unternehmen ist nach wie vor ein autorisierter Händler Kategorie II lizenziert von der Reserve Bank of India, um die verschiedenen Dienstleistungen im Zusammenhang mit Money Changing durch seine verschiedenen Filialen im ganzen Land verteilt. Ihr Unternehmen ist einer der Hauptvertreter von Western Union Financial Services, USA für International Inbound Money Transfer. Das Unternehmen verfügt über 300 eigene Standorte Catering für Geldwechsel und Geldtransfer Unternehmen, wie der Fall sein kann und weitere Geldtransfer-Geschäft wird durch Subagent Standorten von rund 55000 Pan India erleichtert. In Geld ändern das Unternehmen befasst sich mit einer Vielzahl von Instrumenten wie Währung, Travelers Check und Travel Money Card von Banken ausgestellt. Das Unternehmen kauft, kürzt, verkauft, alle diese Produkte und auch Importe und Exporte ausländischer Währung. Als autorisierter Händler Kategorie-II abgesehen von Umgang mit Devisen für reisebezogene Zwecke, wie von RBI erlaubt das Unternehmen auch für Überweisungen für Konferenzen, Übersee-Ausbildung, medizinische Behandlung, Besatzung Löhne, Filmaufnahmen, Auswanderung, Beschäftigung Verarbeitung Gebühren, Registrierung Abonnement für internationale Organisationen. Neben den Hauptaktivitäten von Money Changing und Money Transfer entwickelt das Unternehmen weiterhin alliierte Aktivitäten im Travel Business, Mobile Top Up und DTH und Insurance Broking. Ihr Unternehmen hat seine Anstrengungen auf die Geschäftstätigkeit von Western Union Business Solutions fortgesetzt, die Geldtransferdienste für die Importeure Exporteure im mittleren Small Business-Bereich bieten, die nicht viel Zugang zum organisierten Bankensektor haben. Der Geschäftsbereich konnte im Berichtsjahr eine Überweisung von Rs erreichen. 117.17 Crores unter dem Importer-Modell. Die Fortschritte in diesen neuen Geschäftsfeldern konnten erst in den kommenden Jahren beurteilt werden. Im Berichtsjahr hat Ihr Unternehmen ein Gesamtergebnis von Rs.4,70.500,09 Lakh (Vorjahr: Rs.4.47.592,38 Lakh) erwirtschaftet, was zu einem Gewinn vor Steuern von Rs.2.867,40 Lakh (Vorjahr Rs.2996,23 Lakh) führte Hatte im März 2011 einen 7,2-MW-Windpark in der OTP-Region Theni District, Tamil Nadu, installiert. Wegen der tatsächlichen Erzeugung weniger als prognostiziert, hatte Company 6 nos. Windmühlen an den Lieferanten und kaufte weitere 6 Nr. Windmühlen in Beed Bezirk, Maharashtra, die höhere Tarife nach MERC Wind Power Tariff Order von 2003. Daher derzeit Unternehmen betreibt einen 3,6 MW Windpark in Theni District, Tamil Nadu und 3,6 MW in Beed District, Maharashtra. Die Stromerzeugung aus den Windparks wurde in den Jahren 2013-14 wegen des Windes nach einem zyklischen Muster gedämpft, und 2013-14 war kein außergewöhnliches Jahr. Darüber hinaus wurde das Netz in Tamil Nadu vom staatlichen Dienst abgeschaltet. Allerdings konnte das Unternehmen auch weiterhin grüne und saubere Energie erzeugen, da die Stromerzeugung aus erneuerbaren Energiequellen wie Windenergie dem doppelten Zweck der Erhaltung der natürlichen Ressourcen dient und in geringem Umfang die Stromerzeugung aus umweltschädlichen Quellen ersetzen und der Gesellschaft zugute kommt Groß. 5. Joint-Venture-Unternehmen Im Geschäftsjahr 2013-14 hat Ihr Unternehmen weiter in eine Joint-Venture-Gesellschaft Horizon Remit SDN BHD, Malaysia, investiert. Zum 31. März 2014 steht die Gesamtinvestition bei Rs. 616,84 lakh mit einem Anteil von 49,35 am gesamten Aktienbestand des Horizon Remit, Malaysia. Gemäß den Bestimmungen der Satzung des Gesellschafts - und Gesellschaftsgesetzes zieht 2013 Shri Hitesh V. Siraj im Ruhestand und ist berechtigt, sich für eine Wiederbestellung anzumelden. Shri Balkrishna L. Patwardhan wurde mit Wirkung zum 13. November 2013 zum weiteren Direktor der Gesellschaft bestellt. Shri Balkrishna L. Patwardhan hält bis zum Zeitpunkt der nächsten ordentlichen Hauptversammlung der Gesellschaft und ist zur Wiederernennung berechtigt. Shri Kishore M. Vussonji, Shri Upkar Singh Kohli und Shri Vishnu P. Kamath Unabhängige Direktoren sind verpflichtet, durch Rotation in Rente zu gehen. In Bezug auf § 149 des Companies Act, 2013 können die Independent Directors eine Amtszeit von fünf Jahren wahrnehmen Jahre und kann für eine weitere aufeinanderfolgende Amtszeit von fünf Jahren nach Vorlage eines Sonderbeschlusses durch die Gesellschaft wieder bestellt werden, und solche Verwaltungsratsmitglieder sind nicht verpflichtet, durch Rotation in den Ruhestand zu gehen. Daher wird vorgeschlagen, sie als unabhängige Direktoren der Gesellschaft für eine Amtszeit von fünf aufeinander folgenden Jahren in dieser Hauptversammlung wieder zu bestellen. Weiterhin ist der Geschäftsführer der Gesellschaft B. S. Shetty wurde für einen Zeitraum von einem Jahr mit Wirkung zum 1. Dezember 2013 erneut bestellt, vorbehaltlich der Zustimmung des Aktionärs039039. Der Beschluss zur Wiederwahl ist in der Bekanntmachung der 29. ordentlichen Hauptversammlung enthalten. 7. Director039039s Versicherung der gesetzlichen Vertreter Gemäß Section 217 (2AA) des Companies Act von 1956 bestätigen Ihre Director039039: - i) dass bei der Erstellung des Jahresabschlusses für das am 31. März 2014 abgeschlossene Geschäftsjahr die anwendbaren Rechnungslegungsstandards eingehalten wurden Mit entsprechender Erläuterung zu materiellen Abfahrten. (Ii) dass die Verwaltungsratsmitglieder diese Bilanzierungs - und Bewertungsmethoden gewählt und konsequent angewendet haben und ein Urteil und eine Schätzung abgegeben haben, die angemessen und vorsichtig sind, um ein den tatsächlichen Verhältnissen entsprechendes Bild der Vermögenslage des Unternehmens zum 31. März 2014 und des Jahresabschlusses zu geben Gewinn - und Verlustrechnung der Gesellschaft für das am 31. März 2014 abgeschlossene Geschäftsjahr. Iii) dass der Verwaltungsrat die ordnungsgemäße und hinreichende Pflege der ordnungsgemäßen Buchführung gemäß den Vorschriften des Companies Act von 1956 für die Sicherung des Vermögens des Unternehmens vorgenommen hat Und zur Verhinderung und Aufdeckung von Betrug und anderen Unregelmäßigkeiten. Iv) dass der Verwaltungsrat den Jahresabschluss auf Basis der fortgeführten Geschäftstätigkeit erstellt hat. 8. Angaben der Arbeitnehmer Die Gesellschaft hat keine Arbeitnehmer, deren Angaben nach den Vorschriften des § 217 Abs. 2A des Gesellschaftsgesetzes von 1956 mit den Gesellschaftsregeln (1975, S. Von Zeit zu Zeit geändert. 9. Disclosure of Particulars Information as per The Companies (Disclosure of Particulars in the Report of Board of Directors) Rules, 1988, relating to the disclosure of particulars regarding Conservation of Energy, Research and Development, Technology Absorption are not applicable to the Company. 10. Fixed Deposits Your Company has not accepted any fixed deposits as per Companies Act during the year. The Auditors Ms. Sharp Tannan, Chartered Accountants having firm registration number 109982W, retire as Auditors at the forthcoming Annual General Meeting, and are eligible for re - appointment for which they have given their consent. The members are required to appoint Auditors of the current year and fix their remuneration. As required under the provisions of Section 139 of the Companies Act, 2013, the Company has obtained written confirmation from the auditors proposed to be re-appointed to the effect that their re - appointment, if made, at the ensuing Annual general meeting will be in accordance with the provision of Section 139(1) and they fulfill the criteria laid down under Section 141 of the Companies Act, 2013. As per Order of the Ministry of Corporate Affairs, dated 2nd May 2011 and pursuant to Section 233 B of the Companies Act, 1956, Company is required to get Cost records audited by a practicing Cost Accountant under Cost Accounting records (Electricity Industry) Rules, 2011. For Financial Year 2013-14 the company had appointed Mr. S C Mawalankar, a Practicing Cost Accountant as Cost Auditor. For Financial year 2014-15, Rules under Companies Act, 2013 is awaited in the matter of Companies required to get their Cost Accounting Records audited. 13. Auditor039039s Report The observations of the Auditors in their Report, read with notes annexed to the accounts, are self explanatory. 14. Corporate Governance Your Company has complied with Corporate Governance requirement as per clause 49 of the Listing Agreement with the Stock Exchanges except appointment of an Independent Director is in process. A report on Corporate Governance is annexed as Annexure I forming part of this Report. Auditors Certificate on Corporate Governance forms part of Corporate Governance Report. 15. Management Discussion and Analysis Report Management Discussion and Analysis Report as required under the Listing Agreement with stock exchanges is annexed as Annexure II forming part of this Report. Your Directors place on record the valuable co-operation and assistance extended by Reserve Bank of India, Western Union Financial services Inc. Government Authorities, Bankers, lending Institutions, suppliers and Customers during the year under review. Your Directors also place on record their appreciation for the committed services of the executives and staff of the Company. For and on behalf of the Board Place. Mumbai Dharmendra G. Siraj Date. 27th May 2014 Chairman TO THE MEMBERS OF WEIZMANN FOREX LIMITED The Directors have pleasure in submitting their Report together with Audited accounts for the year ended March 31, 2013 The Directors are pleased to present the Annual Report and the Audited statement of accounts for the year ended 31st March 2013. 1. Financial Results Particulars For the year ended For the year ended 31st March, 2013 31st March, 2012 (Rs in Lakh) (Rs in Lakh) Total Income(including 447,592.38 424,102.87 Profit before Tax 2,996.23 3,061.28 Less: Income Tax 846.00 613.00 Deferred Tax 123.00 710.44 MAT Credit (18.56) (303.69) Profit after tax 2,045.79 2,041.53 Add: Balance BF from 2,568.83 950.10 Available Surplus 4,614.62 2,991.63 recommendation for Appropriation Transfer to General 205.00 154.00 Proposed Dividend on 867.33 231.29 Equity Shares 75 i. e. Rs.7.50 per equity share of Rs.10 each (2011-12: Rs. 2- per equity share i. e. 20) Dividend Distribution Tax 140.68 37.51 Surplus(Deficit) carried 3,401.61 2,568.83 to balance Sheet Your Directors recommend a Dividend of 25 i. e. Rs.2.50 per Equity Share and a Special Dividend of 50 i. e Rs.5.- per Equity Share and thus aggregating to 75 i. e Rs.7.50 per Equity Share for the financial year ended 31st March 2013 (Previous year: 20 i. e. Rs. 2- - per equity share). 7Your Company continues to be an Authorized Dealer Category II licensed by the Reserve Bank of India to provide the various services relating to Money Changing through its various branches spread across the country. Your Company is one of the Principal Representatives of Western Union Financial services, USA for International Inbound Money Transfer. The company has over 340 own locations catering to money changing and money transfer businesses as the case may be and further money transfer business is facilitated by subagent locations of about 55000 Pan India. In money changing the company deals with variety of instruments like Currency, Travelers Cheque, Co-branded Citibank World Money Card (CWM) and Travel Money Card issued by UTI Bank Limited. The company purchases, encashes, sells, all these products and also imports and exports foreign currency. As an Authorized Dealer Category - II apart from dealing in foreign exchange for travel related purpose, as permitted by RBI the company also caters to remittances for Conferences, Overseas Education, Medical Treatment, Crew Wages, Film Shooting, Emigration, Employment Processing Fees, Registration Subscription to International Organizations. Apart from the principal activities of Money Changing and Money Transfer, the company continues to develop allied activities in Travel Business, Mobile Top Up and DTH services and Insurance Broking. In the last quarter of 2012-13 your Company has ventured into a new business vertical of Western Union Business Solutions providing money transfer services to the Importers Exporters in the medium small business category who do not have much access to the organized banking sector. The company through Western Union is also engaged in Marketing Prepaid Rupee Cards and Domestic Money Transfer. The progress in these new business lines could be evaluated only in future years. During the year under review your Company posted a Total Income of Rs.4,47,592.38 lakh (previous year Rs.424,102.87 lakh), resulting in a Profit Before Tax of Rs.2996.23. lakh (previous year Rs.3061.28 lakh) With a view to preserve our precious environment, your Company initiated steps of investing in the renewable energy sector viz. wind farms in Maharashtra Tamil Nadu which generate environment friendly green energy and thus contributing its little might to the society at large. 5. Joint Venture Companies During the financial year 2012-13, your Company has further invested in a Joint Venture Company Horizon Remit SDN BHD, Malaysia. As at March 31st, 2013 the total investment stands at Rs. 536.51 lakh which accounts for 49.27 share of total Share holding of the Horizon Remit, Malaysia. Dr. P D Ojha, a Senior Director of the Company passed away on 22.04.2013 after a brief illness. Dr. P D Ojha, a Learned Economist and Retired Deputy Governor of Reserve Bank of India has been associated with Weizmann Group as Chairman Director for more than a decade. The Board places on record the invaluable contribution and guidance provided by Dr. Ojha during his association with the company. Ms. Smita V Davda has resigned from the Board of Directors of the company on account of her need to pursue her business interests. The Board places on record the valuable contribution made by Ms. Smita V Davda during her tenure as the Board Member of the company. In accordance with the Articles of Association of the Company, Shri B S Shetty, Shri Chetan Mehra and Shri V P Kamath, retire by rotation and being eligible, offer themselves for reappointment. 7. Audit Committee he Audit Committee pursuant to resignation of Ms. Smita V Davda from the Board of the Company was reconstituted and the current members are Chairman - Mr. V P Kamath, Independent Director Mr. Kishore M Vussonji Independent Director and Mr. D G Siraj Non Independent Director. 8. Director039039s Responsibility Statement Pursuant to Section 217(2AA) of the Companies Act, 1956, Your Director039039s confirm:- I) that in the preparation of the Annual Accounts for the year ended March 31st 2013, the applicable accounting standards have been followed along with proper explanation relating to material departures. ii) That the Directors have selected such accounting policies and applied them consistently and made judgement and estimates that are reasonable and prudent so as to give a true and fair view of the state of affairs of the company as at March 31, 2013 and of the Profit loss account of the company for the financial year ended March 31st 2013. iii) that Directors have taken proper and sufficient care for the maintenance of adequate accounting records in accordance with the provisions of Companies Act, 1956 for safeguarding the assets of the company and for preventing and detecting fraud and other irregularities. iv) that the Directors have prepared the Annual Accounts on a going concern basis. 9. Particulars of the Employees The Company does not have any employees whose particulars are required to be given under the provisions of section 217(2A) of the companies Act, 1956, read with the Companies (Particulars of Employees) Rules, 1975, as amended from time to time. 10.Disclosure of Particulars Information as per The Companies (Disclosure of Particulars in the Report of Board of Directors) Rules, 1988, relating to the disclosure of particulars regarding Conservation of Energy, Research and Development, Technology Absorption are not applicable to the Company. The details of Foreign exchange earnings and outgo are as follows: (Rs in Lakh) Particulars Year Ended Year Ended 31st March 2013 31st March 2012 Earnings in Foreign Exchange Exports of Foreign 138,239.07 123,823.46 Receipts from Money 1,101,702.44 909,202.32 Interest 1.81 1.21 Expenditure in Foreign Exchange Travelling expenses 8.80 4.41 11. Fixed Deposits Your Company has not accepted any fixed deposits during the year, within the meaning of section 58A of the Companies Act, 1956. The Auditors Ms. Sharp Tannan, Chartered Accountants retire as Auditors at the forthcoming Annual General Meeting, and are eligible for re-appointment for which they have given their consent. The members are required to appoint Auditors for the current year and fix their remuneration. As required under the provisions of Section 224 of the Companies Act, 1956, the Company has obtained written confirmation from the auditors proposed to be re-appointed to the effect that their re-appointment, if made, at the ensuing Annual general meeting will be within the limits specified in section 224(1B) of the Companies Act, 1956. As per Order of the Ministry of Corporate Affairs, dated 2nd May 2011, and pursuant to Section 233 B of the Companies Act, 1956, Company is required to get Cost records audited by a practicing Cost Accountant under Cost Accounting records (Electricity Industry) Rules, 2011. The company is required to appoint Cost Auditor within 90 days of the beginning of the Financial Year. Accordingly the Board for Financial Year 2013-14 has appointed Mr. S C Mawalankar, a Practicing Cost Accountant as Cost Auditor. For Financial Year 2012-13 the company had appointed Mr. K N Satyanarayan, a Practicing Cost Accountant as Cost Auditor. 14. Auditor039039s Report The observations of the Auditors in their Report, read with notes annexed to the accounts, are self explanatory. 15. Corporate Governance Your Company has complied with Corporate Governance requirement as per clause 49 of the Listing Agreement with the Stock Exchanges. A report on Corporate Governance is annexed as Annexure I forming part of this Report. Auditors Certificate on Corporate Governance forms part of Corporate Governance Report. 16. Management Discussion and Analysis Report: Management Discussion and Analysis Report as required under the Listing Agreement with stock exchanges is annexed as Annexure II forming part of this Report Your Directors place on record the valuable co-operation and assistance extended by Reserve Bank of India, Western Union Financial services Inc. Government Authorities, Bankers, lending Institutions, suppliers and Customers during the year under review. Your Directors also place on record their appreciation for the committed services of the executives and staff of the Company. For and on behalf of the Board Place: Mumbai Dharmendra G Siraj Date: 30th May 2013 Chairman TO THE MEMBERS OF WEIZMANN FOREX LIMITED The Directors are pleased to present the Annual Report and the Audited Statement of Accounts for the year ended 31st March 2012. 1. Financial Results: Particulars 2011-12 2010-11 Total Income including 424102.87 346,361.94 exceptional items Profit before Tax 3061.28 2,041.49 Less: Income Tax 613.00 430.00 Less: Deferred Tax 710.44 458.57 Less: MAT Credit (303.69) (186.75) Profit (Loss) After Tax 2041.53 1,339.67 Add: balance brought forward from - - Previous Year Available Surplus 2041.53 1,339.67 Directors recommendation for Transfer to General Reserve 154.00 100.47 Proposed Dividend on Equity Shares 231.29 231.29 20 i. D. h. Rs. 2 per equity share of Rs. 10 each. (2010-11: Rs. 2 per equity share i. e. 20) Dividend Distribution Tax 37.51 37.51 Surplus (Deficit) carried to Balance Sheet 2568.83 950.10 Your Directors recommend Dividend of 20 i. e. Rs. 2 per equity share, for the financial year ended 31st March 2012 (Previous Year: 20 i. e. Rs. 2 per equity share). Your Company is a Registered Authorised Dealer Category II licensed by the Reserve Bank of India to provide the various services relating to Money Changing and is one of the Principal Representatives of Western Union Financial services, USA for money transfer services. The company has established its own branches of over 170 plus, about 240 extension counters exclusively for Western Union Money Transfer and has tied up with entities including public sector and private sector banks, NBFCs, large corporations as sub representatives and the aggregate outlets engaged in Western Union money transfer services for your company is over 46000 spread across India. Your Company also markets for Co-branded Citibank World Money card (CWM) issued by Citibank and Travel Money Card issued by Axis Bank Ltd. The company has tied up for money transfer with entities all over the country and they include leading Public and Private Sector Banks viz. Bank of Maharashtra, Canara Bank, Central Bank of India, Corporation Bank, Dena Bank, IDBI, Dhanalakshmi Bank, Federal Bank, Indian Bank, Indian Overseas Bank, Punjab National Bank, Oriental Bank of Commerce, South Indian Bank, UCO Bank, Bharat Co-operative Bank, Nainital Bank, North Malabar Gramin Bank, The Lakshmi Vilas Bank, Pallavan Grama Bank, Cosmos Co-op Bank, Abhyudaya Co. Op. Bank, Uttar Bihar Grameen Bank, Rajkot Nagarik Sahakari Bank, Allahabad Bank. Other entities include Stock Holding Corporation, BPCL Outlets, Centrum Direct, Muthdoot Finance, Mannapuram Finance Leasing, India Infoline Finance Ltd. etc. During the year under review on a standalone basis, your Company posted a Total Income of Rs. 424102.87 Lakh (previous year Rs. 346358.87 Lakh) resulting in a net profit of Rs. 2041.53 Lakh (previous year Rs. 1339.67 Lakh). 4. Environment Protection: The need for protecting our environment from the onslaught of pollution in air, water and land need no overemphasis. With fossil fuel like coal and oil depleting day by day, the entire world is seized of the danger lurking around the corner when our future generations would be deprived of electricity for their activities. Global warming, Greenhouse effect etc have become the norm of the day. Hence it is imperative that every commercial establishment must contribute one way or other to save our Earth in the interest of posterity. Your company being engaged in service activities of money changing and money transfer has little direct opportunity for reduction of impact of carbon emission through designing or carrying out research on own products. With the above objective in mind your company had decided to invest in renewable energy sources like wind power project which is one of the most environment friendly, clean and green energy generation. The renewable energy from wind power project replaces the need for generating equivalent power from conventional sources and thus reduction in carbon emission into the atmosphere. Your company invested in wind power projects in Tamil Nadu and Maharashtra of aggregate capacity of 7.2 MW entailing an outgo of INR40 crore. Based on availability of good projects like Wind Power or Solar Power contributing to the environment your company will as a long-term objective of playing its part in protection of environment will invest in renewable energy projects in future. 5. Subsidiary and Joint Venture Companies: Vedang Tours and Travels Limited, was a Subsidiary Company of your Company. Your Company sold part of its shareholding in Vedang Tours and Travels Limited during the year 2011-12. Consequently as on 31st March 2012, Company has no subsidiary company. During the financial year 2011-12, Company further invested in a Joint venture Company Horizon Remit SDN BHD, Malaysia. Holding of Company is around 49.99 and value of Investment is Rs. 408.28 Lakhs as on 31st March 2012. The said Joint Venture Company is an agent of Western Union Network (Ireland) Limited. The Company is engaged in business of Money transfer both outward and inward in Malaysia. There are 16 branches across Malaysia. In accordance with the provisions of the Companies Act, 1956 and the Articles of Association of the Company Mr. D. G. Siraj and Mr. N. V. Siraj, retire by rotation and being eligible offer themselves for re - appointment. Attention of the Members is invited to the relevant items in the Notice of the Annual General Meeting and the explanatory statement thereto. 7. Directors Responsibility Statement: Pursuant to Section 217 (2AA) of the Companies Act, 1956, your Directors confirm: a. that in preparation of Annual Accounts for the year ended 31st March 2012, the applicable accounting standards have been followed along with proper explanation relating to material departures. B. that the Directors have selected such accounting policies and applied them consistently and made judgement and estimates that are reasonable and prudent so as to give a true and fair view of the state of affairs of the Company as at 31st March 2012 and the Profit and Loss Account for the year ended 31st March 2012 c. that the Directors have taken proper and sufficient care for the maintenance of adequate accounting records in accordance with the provisions of the Companies Act, 1956 for safeguarding the assets of the Company preventing and detecting fraud and other irregularities. D. that the Directors have prepared the annual accounts on a going concern basis. 9. Particulars of the Employees: The Company does not have any employees, whose particulars are required to be given under the provisions of Section 217 (2A) of the Companies Act, 1956 read with the Companies (Particulars of the Employees) Rules, 1975, as amended up to date. 9. Disclosures of Particulars: Information as per The Companies (Disclosure of Particulars in the Report of Board of Directors) Rules, 1988 relating to the disclosure of particulars regarding Conservation of Energy, Research and Development, technology absorption are not applicable to the Company. The details of Foreign Exchange earnings and outgo are as follows: YEAR ENDED YEAR ENDED 31st March 2012 31st March 2011 Earnings in Foreign Exchange Exports of Foreign Currency 123823.46 106159.29 Receipts from money transfer 909202.32 704337.93 Interest 1.21 1.72 Expenditure in Foreign Exchange Travelling expenses 4.41 8.31 10. Fixed Deposits: Your Company has not accepted any fixed Deposits during the year, within the meaning of Section 58A of the Companies Act, 1956. Ms. Sharp Tannan, Chartered Accountants, Statutory Auditors of the Company retire at the forthcoming Annual General Meeting and are eligible for re-appointment for which they have given their consent. The members will be required to appoint Auditors for the current year and fix their remuneration. As required under provisions of Section 224 of the Companies Act, 1956, the Company has obtained written confirmation from the auditors proposed to be reappointed to the effect that their re - appointment, if made at the ensuing Annual General Meeting will be within the limits specified in Section 224 (1B) of the Companies Act, 1956. As per Order of the Ministry of Corporate Affairs, dated 2nd May 2011, and pursuant to Section 233B of the Companies Act, 1956, Company is required to get Cost records audited by a Practising Cost Accountant under Cost Accounting Records (Electricity Industry) Rules, 2011, from the financial year beginning 1st April 2011. Mr. K. N. Satyanarayan, Practising Cost Accountant was appointed as Cost Auditor to carry out audit of the Cost records of the Company for the financial year 2012-13 vide Resolution passed by the Board of Directors in their meeting held on 15th May 2012. 13. Auditors Report: The observations of the Auditors in their Report, read with notes annexed to the accounts, are self-explanatory. 14. Corporate Governance: Your Company has complied with Corporate Governance requirement as per Clause 49 of the Listing Agreement with Stock Exchanges. A Report on Corporate Governance is annexed as Annexure I forming part of this Report. Auditors Certificate on Corporate Governance forms part of Corporate Governance Report. 15. Management Discussion and Analysis Report: Management Discussion and Analysis Report as required under the Listing Agreement with Stock Exchanges is annexed as Annexure II forming part of this Report. Your Directors express their grateful appreciation for the assistance and co-operation received from Reserve Bank of India, Western Union Financial Services Inc. Government Authorities, Bankers, Lending Institutions, Suppliers and Customers during the year under review. Your Directors place on record their appreciation for the committed services of the executives and staff of the Company. For and on behalf of the Board Dharmendra G. Siraj Date: 13th August 2012 TO THE MEMBERS OF WEIZMANN FOREX LIMITED The Directors are pleased to present the Annual Report and the Audited Statement of Accounts for the year ended 31st March 2011. 1. Financial Results: Particulars 2010-11 2009-10 Total Income including 346,358.87 1.95 exceptional items Profit before Tax 2,041.49 (2.29) Less: Income Tax 430.00 --- Less: Deferred Tax 458.57 --- Add: MAT Credit (186.75) --- Profit (Loss) After Tax 1,339.67 (2.29) Add: balance brought forward (20.30) (18.01) from Previous Year Available Surplus 1,319.37 (20.30) Directors recommendation for Transfer to General Reserve 100.47 --- Proposed Dividend on Equity Shares 20 i. D. h. Rs. 2 per equity share of Rs. 10 each. (2009-10: Nil) 31.29 ---- Dividend Distribution Tax 37.51 ---- Surplus (Deficit) carried to 950.10 (20.30) Balance Sheet Your Directors recommend a Dividend of Rs. 2- per equity share (20) for the financial year ended 31st March 2011 (Previous Year: Nil). 3. Company Restructuring: Weizmann Group embarked on a restructuring exercise involving Merger of two subsidiaries of Weizmann Limited into Weizmann Limited demerger of two Business Undertakings from Weizmann Limited into two Resultant Companies vide a Composite Scheme of Arrangement. The Scheme was sanctioned by Honble High Court of Bombay vide its Order dated 29th October 2010. Pursuant to the Scheme the Forex Business Undertaking of Weizmann Limited with effect from 1st April 2010 stands transferred vested into resultant Company Chanakya Holdings Limited. As per said Scheme and approval from Registrar of Companies, Mumbai, Maharashtra, name of Chanakya Holdings Limited was changed to Weizmann Forex Limited vide fresh Certificate of Incorporation issued on 29th December 2010. Pursuant to the Scheme your company issued 1,15,14,357 equity shares of Rs. 10 each to shareholders of Weizmann Limited, as on Record Date 10.12.2010 vide allotment - dated 16.12.2010. Post allotment, Company listed its equity share capital on Bombay Stock Exchange Limited (BSE) and National Stock Exchange of India Limited (NSE) with effect from 28.06.2011. Your Company is a Registered Authorised Dealer Category II licensed by the Reserve Bank of India to provide the various services relating to Money Changing and is one of the Principal Representatives of Western Union Financial services, USA for money transfer services. The company has established its own branches of over 165 plus, about 260 extension counters exclusively for Western Union Money Transfer and has tied up with 6000 entities including public sector and private sector banks, NBFCs, large corporations as sub representatives and the aggregate outlets engaged in Western Union money transfer services for your company is over 32000 spread across India. Your Company is a Marketing agent for Co-branded Citibank World Money card (CWM) issued by Citibank and Travel Money Card issued by Axis Bank Ltd. The company has tied up for money transfer with entities all over the country and they include leading Public and Private Sector Banks viz. Bank of Maharashtra, Canara Bank, Central Bank of India, Corporation Bank, Dena Bank, Dhanalakshmi Bank, Federal Bank, Indian Bank, Indian Overseas Bank, Punjab National Bank, Oriental Bank of Commerce, South Indian Bank, UCO Bank, Bharat Co - operative Bank, Nainital Bank, North Malabar Gramin Bank, The Lakshmi Vilas Bank, Pallavan Grama Bank, Cosmos Co-op Bank. Other entities include Stock Holding Corporation, BPCL Outlets, Centrum Direct, Muthoot Finance, Mannapuram Finance Leasing, etc During the year under review on a standalone basis, your Company posted a Total Income of Rs. 346,358.87 Lakh (previous year Rs.1.97 Lakh) resulting in a net profit of Rs. 1,339.67 Lakh (previous year Rs. 2.29) Lakh). As the valued members are aware that your company is the resultant company in the matter of corporate restructuring of Weizmann Group as per the composite scheme of arrangement approved by Honble High Court of Bombay on 29th October 2010 under which the forex business undertaking of Weizmann Limited was demerged into your company w. e.f. 1st April 2010 resulting in your company being engaged now in money changing and money transfer business. Consequently the Financials of current year and the previous year are not comparable. 5. Environment Protection: With Global Warming the two dreaded words have been keeping world leaders awake on account of its tremendous adverse impact it could cause to our posterity. In this context the world is left with no alternative but to maximize generation of power from renewable energy sources apart from taking other means like recycling, reusing, reducing the usage of carbon emitting products items. Your company being engaged in services of money changing and money transfer though has little avenues for reduction of impact of carbon emission through designing or carrying out research on their products. Consequently your company as a basic philosophy that they too should contribute their little might in reducing the adverse impact to the environment, decided to invest in renewable energy sources like wind power project which is one of the most environment friendly, clean and green energy generation. The renewable energy from wind power project replaces the need for generating equivalent power from conventional sources and thus reduction in carbon emission into the atmosphere. Your company in 2010-11 has invested about Rs.40 Crore in a 7.2 MW wind power project in Tamil Nadu. Based on opportunities and availability of good projects contributing to the environment, your company apart from continuing their business in core areas will have its long-term objective of playing its part in protection of environment by investing in different renewable energy projects in future. 6. Subsidiary and Joint Venture Companies: Vedang Tours and Travels Limited, is a Subsidiary Company of your Company. The Statement pursuant to Section 212 of the Companies Act 1956 containing details of the Companys subsidiary as at 31st March 2011 is attached to the Annual Accounts. The Consolidated Financial Statements of the Company and its Subsidiary prepared in accordance with Accounting Standard 21 prescribed under Companies (Accounting Standards) Rules form part of the Annual Report and Accounts. A statement containing brief financial details of subsidiary company for the year ended 31st March 2011 is given and forms part of this Annual Report. The Ministry of Corporate Affairs, Government of India vide their circular no. 5122007-CL-III dated 8th February 2011 has granted general exemption under Section 212 (8) of the Companies Act, 1956 from attaching the Balance Sheet, Profit Loss Account and other documents of the subsidiary Company to the Balance Sheet of the Company, provided certain conditions are fulfilled. Annual Accounts of the Subsidiary Company will be made available to the shareholders on request. The Annual Accounts of the Subsidiary Company will also be kept for inspection at the Head Office of the Company. During the financial year 2010-11, Company invested in a Joint venture Company Horizon Remit SDN BHD, Malaysia. Holding of Company is around 49.99 and value of Investment is Rs. 272.39 Lakhs as on 31st March 2011. The said Joint Venture Company is an agent of Western Union Network (Ireland) Limited. The Company is engaged in business of Money transfer both outward and inward in Malaysia. There are 16 branches across Malaysia. Mr. Chetan D. Mehra and Mr. Vishnu P. Kamath were appointed, as Additional Directors on 1st December 2010 and Dr. Punyadeo Ojha, Mr. Kishore M. Vussonji, Mr. Upkar Singh Kohli and Ms. Smita V. Davda were appointed, as Additional Directors on 4th March 2011, in accordance with Section 260 of the Companies Act 1956 and Article 37 of the Companys Articles of Association and will cease to hold office at the forthcoming Annual General Meeting and are eligible for appointment. In accordance with the provisions of the Companies Act, 1956 and the Articles of Association of the Company Mr. H. V. Siraj, retires by rotation and being eligible offers himself for re-appointment. Attention of the Members is invited to the relevant items in the Notice of the Annual general Meeting and the explanatory statement thereto. 8. Directors Responsibility Statement: Pursuant to Section 217 (2AA) of the Companies Act, 1956, your Directors confirm: a. that in preparation of Annual Accounts for the year ended 31st March 2011, the applicable accounting standards have been followed along with proper explanation relating to material departures. B. that the Directors have selected such accounting policies and applied them consistently and made judgement and estimates that are reasonable and prudent so as to give a true and fair view of the state of affairs of the Company as at 31st March 2011 and the Profit and Loss Account for the year ended 31st March 2011 c. that the Directors have taken proper and sufficient care for the maintenance of adequate accounting records in accordance with the provisions of the Companies Act, 1956 for safeguarding the assets of the Company preventing and detecting fraud and other irregularities. D. that the Directors have prepared the annual accounts on a going concern basis. 9. Particulars of the Employees: The Company does not have any employees whose particulars are required to be given under the provisions of Section 217 (2A) of the Companies Act, 1956 read with the Companies (Particulars of the Employees) Rules, 1975, as amended up to date. 10. Disclosures of Particulars: Information as per The Companies (Disclosure of Particulars in the Report of Board of Directors) Rules, 1988 relating to the disclosure of particulars regarding Conservation of Energy, Research and Development, technology absorption are not applicable to the Company. The details of Foreign Exchange earnings and outgo are as follows: (Rs. in Lakh) YEAR ENDED YEAR ENDED 31st March 2011 31st March 2010 11. Fixed Deposits: Your Company has not accepted any fixed Deposits during the year, within the meaning of Section 58A of the Companies Act, 1956. Ms. Sharp Tannan, Chartered Accountants, Statutory Auditors of the Company retire at this Annual General Meeting and are eligible for re - appointment for which they have given their consent. The members will be required to appoint Auditors for the current year and fix their remuneration. As required under provisions of Section 224 of the Companies Act, 1956, the Company has obtained written confirmation from the above auditors proposed to be re-appointed to the effect that their re - appointment, if made at this Annual General Meeting will be within the limits specified in Section 224 (1B) of the Companies Act, 1956. As per Order of the Ministry of Corporate Affairs, dated 2nd May 2011, and pursuant to Section 233B of the Companies Act, 1956, Company is required to get audited, Cost records mantained under Cost Accounting Records (Electricity Industry) Rules, 2001,by a Practising Cost Accountant, from the financial year beginning 1st April 2011. Mr. K. N. Satyanarayana, Practising Cost Accountant was appointed as Cost Auditor to carry out audit of the Cost records of the Company for the financial year 2011-12. 14. Auditors Report: The observations of the Auditors in their Report, read with notes annexed to the accounts, are self-explanatory. 15. Corporate Governance: Your Company has complied with Corporate Governance requirement as per Clause 49 of the Listing Agreement with Stock Exchanges. A Report on Corporate Governance is annexed as Annexure I forming part of this Report. Auditors Certificate on Corporate Governance forms part of Corporate Governance Report. 16. Management Discussion and Analysis Report: Management Discussion and Analysis Report as required under the Listing Agreement with Stock Exchanges is annexed as Annexure II forming part of this Report. Your Directors express their grateful appreciation for the assistance and co-operation received from Government Authorities, Bankers, Lending Institutions, Suppliers and Customers during the year under review. Your Directors place on record their appreciation for the committed services of the executives and staff of the Company. For and on behalf of the Board Date. 10th August 2011Weizmann Forex Ltd. Weizmann Forex Ltd. 12 Jan,2017, 11:15AM IST Weizmann Forex Ltd has submitted to BSE the Shareholding Pattern for the Period Ended December 31, 2016. For more details, kindly Click here Weizmann Forex Ltd has submitted to BSE the Shareholding Pattern for the Period Ended December 31, 2016. For more details, kindly Click here less Outcome of Board Meeting Announcement 14 Nov,2016, 07:26PM IST Weizmann Forex Ltd has informed BSE that the Board of Directors of the Company at its meeting held on November 14, 2016, inter alia, has decided the following: - Re-appointed Mr. Balady S. Shetty as Managing Director of the Company for a period of 3 months with effect from December 01, 2016 on t. more Weizmann Forex Ltd has informed BSE that the Board of Directors of the Company at its meeting held on November 14, 2016, inter alia, has decided the following: - Re-appointed Mr. Balady S. Shetty as Managing Director of the Company for a period of 3 months with effect from December 01, 2016 on terms and conditions laid out in the agreement between the Company and Mr. Balady S. Shetty. less Board Meeting Intimation for Results Closure of Trading Window Announcement 02 Nov,2016, 03:12PM IST Weizmann Forex Ltd has informed BSE that a Meeting of the Board of Directors of the Company will be held on November 14, 2016, inter alia, to consider the other things. - Adoption of Un-Audited Financial Results (Provisional) for the quarter and half year ended September 30, 2016. - The Lim. more Weizmann Forex Ltd has informed BSE that a Meeting of the Board of Directors of the Company will be held on November 14, 2016, inter alia, to consider the other things. - Adoption of Un-Audited Financial Results (Provisional) for the quarter and half year ended September 30, 2016. - The Limited Review Report of the Auditors in respect of the quarter and half year ended September 30, 2016 Further, the trading window of the Company for the purpose of dealing in shares of the Company will remain closed from November 01, 2016 till November 16, 2016 (both days inclusive).less Statement of Investor Complaint under Reg. 13(3) of SEBI (LODR) Regulations, 2015 for Quarter ended June 30, 2016 Announcement 14 Jul,2016, 12:52AM IST Weizmann Forex Ltd has informed BSE regarding Quarterly Statement on Investor Complaints Grievances Redressal Mechanism for the Quarter ended June 30, 2016, under Regulation 13(3) of SEBI (Listing Obligations and Disclosure Requirements) Regulations, 2015. Weizmann Forex Ltd has informed BSE regarding Quarterly Statement on Investor Complaints Grievances Redressal Mechanism for the Quarter ended June 30, 2016, under Regulation 13(3) of SEBI (Listing Obligations and Disclosure Requirements) Regulations, 2015.less Outcome of Board Meeting Announcement 26 May,2016, 08:31AM IST Weizmann Forex Ltd has informed BSE that the Board of Directors of the Company at its meeting held on May 25, 2016, has not declared Dividend for the financial year ended March 31, 2016 and confirmed the Interim dividend already paid 75 during the year 2015-16 as final dividend. Weizmann Forex Ltd has informed BSE that the Board of Directors of the Company at its meeting held on May 25, 2016, has not declared Dividend for the financial year ended March 31, 2016 and confirmed the Interim dividend already paid 75 during the year 2015-16 as final dividend. less Credit Rating Announcement 24 Feb,2016, 03:34PM IST Weizmann Forex Ltd has informed BSE regarding Credit Rating. Weizmann Forex Ltd has informed BSE regarding Credit Rating. less Disclosures under Reg. 29(2) of SEBI (SAST) Regulations, 2011 Announcement 21 Jan,2016, 04:10PM IST Inspeed Power Pvt Ltd has submitted the disclosures under Reg. 29(2) of SEBI (SAST) Regulations, 2011 Inspeed Power Pvt Ltd has submitted the disclosures under Reg. 29(2) of SEBI (SAST) Regulations, 2011less Disclosures under Reg. 10(5) in respect of acquisition under Reg. 10(1)(a) of SEBI (SAST) Regulations, 2011 Announcement 11 Jan,2016, 03:13PM IST Inspeed Power Pvt Ltd has submitted the disclosures under Reg. 10(5) in respect of acquisition under Reg. 10(1)(a) of SEBI (SAST) Reg. 2011 Inspeed Power Pvt Ltd has submitted the disclosures under Reg. 10(5) in respect of acquisition under Reg. 10(1)(a) of SEBI (SAST) Reg. 2011less Updates on Outcome of AGM Announcement 16 Sep,2015, 04:23PM IST Weizmann Forex Ltd has submitted to BSE a copy of the proceedings of the 30th Annual General Meeting of the members of the Company held on September 14, 2015. Weizmann Forex Ltd has submitted to BSE a copy of the proceedings of the 30th Annual General Meeting of the members of the Company held on September 14, 2015.less Disclosure of Voting results of AGM (Clause 35A) Announcement 16 Sep,2015, 02:57PM IST Weizmann Forex Ltd has informed BSE regarding the details of Voting results at the 30th Annual General Meeting of the Company held on September 14, 2015, under Clause 35A. Weizmann Forex Ltd has informed BSE regarding the details of Voting results at the 30th Annual General Meeting of the Company held on September 14, 2015, under Clause 35A. less About Weizmann Forex Ltd. Weizmann Forex Ltd. incorporated in the year 1985, is a Small Cap company (having a market cap of 265.63 Cr.) operating in Finance sector. Weizmann Forex Ltd. key ProductsRevenue Segments include Airtime Sales which contributed 4650.58 Cr to Sales Value (97.30 of Total Sales), Other Services which contributed 117.96 Cr to Sales Value (2.46 of Total Sales), Commission which contributed 9.36 Cr to Sales Value (0.19 of Total Sales), Wind Power which contributed 1.51 Cr to Sales Value (0.03 of Total Sales)for the year ending 31-Mar-2016. For the quarter ended 30-09-2016, the company has reported a Standalone sales of 1580.02 Cr. up 6.64 from last quarter Sales of 1481.67 Cr. and up 24.53 from last year same quarter Sales of 1268.80 Cr. Company has reported net profit after tax of 4.40 Cr. Im letzten Quartal. The companyrsquos CEO is Mr. B S Shetty. Its Board of Directors include Mr. Nirav Shah, Mr. Anant Yadav, Mr. B S Shetty, Mr. Balkrishna L Patwardhan, Mr. Chetan D Mehra, Mr. Dharmendra G Siraj, Mr. Hitesh V Siraj, Mr. Kishore M Vussonji, Mr. Neelkamal V Siraj, Mr. Nirav Shah, Mr. Upkar Singh Kohli, Mr. Vishnu P Kamath, Mrs. Smita V Davda. Company has its registered office at Empire House. 214, Dr. D N. Road. Ent. A K Nayak Marg. Mumbai, 400001, Maharashtra. Company has Sharp amp Tannan as its auditors. As on 31-12-2016, the company has a total of 11,564,357 shares outstanding. Alert Beobachtungsliste Portfolio

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